optima-media-digital-marketing

Online marketing

Fase 1: Bezoekers omzetten naar klanten

 

De basis voor een succesvolle online marketing campagne is een sterke huisstijl/brand
en een website/app waar de bezoekers omgezet worden in klanten of leads.

Strategie

Om tot een onverslaanbare strategie te komen gaan we ons verdiepen in jouw bedrijf. Vervolgens leggen we doelgroep vast om ervoor te zorgen dat alle concepten, content en online kanalen daarop afgestemd worden. Onze strategie is opgebouwd uit:

  • Audit website
  • Intakegesprek
  • Keyword reasearch

Website

Het doel van de website is om conversie te realiseren, door nieuwe en terugkerende bezoekers, particulier en/of zakelijk, aan te sporen tot het indienen van een offerte aanvraag, invullen van het contactformulier of te laten mailen of bellen.

Een bezoeker die via Google op uw website komt, bepaalt binnen 3-5 seconden of hij zal blijven, of dat hij terug gaat naar Google. Dit betekent dat we binnen 3-5 seconden indruk moeten maken op de bezoeker.

Fase 2: Bezoekersstroom

 

Nadat de huisstijl en website staat, is het klaar om bezoekers te ontvangen.
Maar hoe zorgen we ervoor dat er bezoekers op de website terecht komen?
Beter nog: hoe zorgen we ervoor dat de juiste bezoekers bereiken?

SEO

Zoekmachine optimalisatie

In Nederland gebruikt maar liefst 95% van de mensen het internet. Internet wordt vooral gebruikt om allerlei diensten en producten te zoeken. Ruim 90% gebruikt hiervoor Google. Het is dus van groot belang om als bedrijf snel en gemakkelijk gevonden te worden op Google. Dit doen we door de volgende werkzaamheden uit voeren:

  • Copywriting
  • Linkbuilding
  • Technische on-site optimalisatie
  • Periodieke audits

SEA

AdWords

Een Adwords campagne is onmisbaar in het marketingplan. Alleen al vanwege het feit dat de eerste 4 posities op zowel desktop als mobiel worden ingenomen door advertenties waar uw concurrenten op staan. De mogelijkheden van AdWords zijn enorm uitgebreid en met behulp van Google Analytics kan er precies worden achterhaald wat bezoekers doen nadat ze op een advertentie hebben geklikt. Hierdoor is de winstgevendheid van AdWords goed te bepalen.

Social Media

Door zoveel mogelijk tips en tricks vrij te geven aan de (potentiële volgers) zorgen we ervoor dat we goodwill creëren en daarmee een stukje vertrouwen. Er goed voor branding. Tevens laten we de volgers ook zien dat je kennis van zaken hebt en je jouw beroep vol passie uitvoert. We gebruiken de volgende platformen om je doelgroep aan te spreken:

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • LinkedIn

Videomarketing

Iedereen kent de uitspraak “een foto zegt meer dan 1.000 woorden” wel. Maar als dat zo is, dan zegt een video natuurlijk veel meer.

Misschien wel alles…

Video is anno 2017 bijna onmisbaar voor een bedrijf om te bezoekers een indruk te kunne geven van hun activiteiten. Door het inzetten van onze drones en grondcamera’s produceren we spectaculaire bedrijfsvideo’s.

Recensievideo’s

Deze ondernemers gingen u voor

Recensievideo Armada Clean

“Wat ik prettig vind aan Optima Media zijn de korte lijntjes.”

Jacob Talen | Armada Clean

Recensievideo Officium

“Wat ik prettig vind aan Optima Media zijn de korte lijntjes.”

John van den Heuvel | Officium

Recensievideo Spa Du Sahara

“Wat ik prettig vind aan Optima Media zijn de korte lijntjes.”

Badr Ghandour | Spa Du Sahara

top-line-optima
Contact