optima-media-digital-marketing

Lieke Lamb: “VR duurde iets langer dan ik had gedacht voor het groot werd opgepikt.”

Henk Westbroek: “Ik ben met kruisiging en de dood bedreigd.”
28 juli 2017
nieuwsbrief
De waarde van een nieuwsbrief.
17 augustus 2017

Lieke Lamb

Lieke Lamb is mede eigenaar van het bureau Trendwatcher.com dat zich bezighoudt met trends en innovaties. Regelmatig geeft Lieke ook lezingen over trends op het gebied van o.a. techniek, economie, e-commerce en retail. Naast haar eigen bureau had Lieke samen met Richard Lamb een wekelijks radioprogramma bij BNR en schuift ze geregeld aan bij verschillende tv programma’s w.o. Tijd Voor Max van Omroep MAX.

 

1) Wat is volgens jou de nieuwste aankomende trend op online marketing gebied?

Programmatic Buying en Artificial Intelligence, of Artificial Attention zoals ik het noem.

Programmatic buying is  in feite het kopen (bieden op ruimte)  en plaatsen van advertenties op sites op basis van iemands persoonlijke profiel. Dus personalised.  Zodra ik een site ga openen wordt aan de achterkant via algoritmes gekeken naar mijn profiel (interesses) en kunnen aanbieders er voor kiezen mij een op maat advertentie te laten zien.  Bovendien kan precies bijgehouden worden wat de advertentie dan opbrengt (mits ik online op een aanbieding o.i.d. inga)

 

2) Welke innovatie waarvan jij dacht dat gaat het worden is totaal mislukt?

Eerlijk gezegd geen. Hooguit de timing. VR duurde iets langer dan ik had gedacht voor het groot werd opgepikt.

 

3) De social media is niet meer weg te denken maar er komen er geen meer bij. Is er nog ruimte voor een extra en waar zal deze dan aan moeten voldoen om te slagen?

Je ziet aan snapchat dat er wel degelijk nog ruimte is voor innovaties. Echt nieuwe netwerken is een uitdaging maar zeker niet onmogelijk. Denk daarbij vooral aan netwerken op basis van IOT en je gedrag. Dat kunnen dus ook netwerken in een niche zijn

 

4) We zijn zo goed als de crisis uit, maar heeft de crisis ons ook wat goeds gebracht volgens jou?

Jazeker, Herijking en druk op bepaalde (kostenbesparende) innovaties. Een urgentie tot hervormen.  En het besef dat bedrijven niet per definitie groei nodig hebben om toch gezond te kunnen zijn.

 

5) Vloggen is het helemaal tegenwoordig. Maar komt er een opvolger van vloggen?

Livestreaming user generated content. Dat is er al. De spanning van het live voegt veel toe. Het wachten is op innovatieve toepassingen daarbij met bv een VR bril waardoor je er als t ware echt bij kan zijn. Bij Prinsjesdag b.v. had je al 360 graden camera’s waardoor je ‘mee’ kon kijken alsof je in de Ridderzaal zat.

Mooie nieuwe techniek is ook de Microsoft Hololens (augmented reality). Een geprojecteerde laag over de werkelijkheid heen.

Geef een reactie

Contact