optima-media-digital-marketing

Een goede bedrijfsfilm maken

goede foto
Waaraan moet een goede foto voldoen?
5 oktober 2017
SEO
SEO wat is het en wat doet het?
12 oktober 2017
bedrijfsfilm

Beland je op een website met interessante foto’s en pakkende teksten, dan is de kans dat je daar een tijdje blijft hangen vrij groot. Opent de site zich met een boeiende intro film dan zit je helemaal op de eerste rang. Je ziet en hoort mensen praten, je stapt virtueel een gebouw binnen en een mooie opname vanuit de lucht geeft je een duidelijke indruk van het geheel. Een goede bedrijfsfilm is echt een meerwaarde voor je website, maar het luistert best wel kritisch. Start er na een eerste muisklik een stuntelig filmpje op, dan ben je zo weer vertrokken.

De eerste momenten zijn goud waard (of niet)

Een bezoeker beslist al vrij snel of hij of zij  je bedrijfsfilm wel of niet tot het einde toe wil zien. Wat vinden je klanten belangrijk, waar komen ze voor, wat hopen ze te vinden. Een directeur die minuten lang met een wazig verhaal staat te kicken voor zijn bedrijfspand? Daar zit niemand op te wachten.

Bedrijfsfilm: Film vanuit de klant

Echt een gouden regel. Beeld je even in dat je meneer of mevrouw Jansen bent. Stap (als voorbeeld) je eigen keukenshowroom binnen en kijk kritisch rond en neem daar echt de tijd voor. Je bent op zoek naar een nieuwe keuken. Wat voor indruk krijg je op deze manier. Is alles verzorgd? Wat trekt direct de aandacht? Waar lopen je klanten als eerste op af?

Overtuig

Straal enthousiasme en overtuiging uit. Het hoeft niet zo schreeuwerig als op de markt, maar iemand die daar wat vaag achter zijn kraam staat de mompelen kan zijn spullen maar beter direct inpakken.

Mee eens gevoel

Houdt de boodschap duidelijk.  Je kunt het alleen maar ergens echt mee eens zijn als je iets goed begrijpt. Het klassieke ezelsbruggetje ‘Wie, Wat, Waar en Hoe’ werkt ook nog steeds. Hou het helder en aantrekkelijk en zorg voor een prettige snelheid bij de wisseling van de beelden.

Geef een reactie

Contact