optima-media-digital-marketing

De waarde van een nieuwsbrief.

Lieke Lamb: “VR duurde iets langer dan ik had gedacht voor het groot werd opgepikt.”
11 augustus 2017
Bastiaan Ragas: “Ik vind de snelheid van nieuwsverspreiding geweldig.”
25 augustus 2017
nieuwsbrief

De waarde van een nieuwsbrief

Een diepe zucht van een zwager aan de telefoon. Hij vertelt dat het weer hoog tijd is voor een frisse nieuwsbrief voor zijn bedrijf in schoonmaakartikelen. ‘Is zo’n nieuwsbrief nou wel zo nodig?’ vraagt hij je met een vermoeide stem. Tja… een antwoord hierop lijkt niet zo eenvoudig, dus wat feiten op een rij:

Uit het oog uit het hart

Blijf je Appen met iemand die jou nooit  een berichtje terug stuurt? Ongetwijfeld staat zo’n kennis al snel helemaal onder aan de lijst van je chats. Het wordt een vaag contact en als je erg lang niets meer hoort, dan ben je hem of haar uiteindelijk gewoon vergeten. Met een bedrijfscontact werkt dat net zo en daarom is een nieuwsbrief een prima gelegenheid om regelmatig wat van je te laten horen.

Wees de concurrent voor

‘Hoe heet die site nou toch waar ik altijd een voorraadje van die speciale crème bestel?’ Even Google aan het werk zetten met wat trefwoorden. Hé… een andere leverancier verkoopt dezelfde crème ook en de prijs zal wel niet zoveel uitmaken… In een paar minuten is de bestelling afgerond en ben je je klant kwijt aan de concurrent. Had dit contact kort geleden nog een mooi verzorgde nieuwsbrief ontvangen, met nog een leuke aanbieding, dan was dit niet gebeurd.

Herhaling werkt

Of je nu een taal leert of een naam wilt onthouden; pas na een paar keer zit iets pas echt goed in je geheugen opgeslagen. Een logo van een bedrijf herkennen lukt meestal ook niet in een keer. Ontvang je regelmatig een mailtje met een nieuwsbrief van een goede leverancier waar je eerder iets hebt aangeschaft, dan wordt het als het ware een bekende winkel voor je. Zo’n plek waar je de weg weet en waar je prettig behandeld wordt. De aandacht voor een nieuwsbrief verdient zich dus al snel terug.

Geef een reactie

Contact