Adresgegevens
Industrieweg 28
3401 MN IJsselstein
Tools For Your Survival

Content marketing bureau

Optima Media heeft een breed en creatief team met liefde voor tekst. Als content marketing bureau vertellen wij het verhaal achter het verhaal en zorgen ervoor dat het verhaal werkt voor jouw publiek. Voordat we starten gaan we met de klant in gesprek. We gaan hier echt de diepte in zodat we weten wie de mensen achter het bedrijf zijn. Dat onze manier werkt, hebben we meerdere malen bewezen. Samen met jou, als klant en partner, gaan we een intensieve samenwerking aan, waarbij het doel en een goed resultaat op nummer één staan.

Contentstrategie

Wij bepalen, in samenwerking met de klant, de strategie. Waar staat jouw bedrijf nu en waar wil je naar toe in de toekomst? Om die strategie te bepalen gaan we in op de details: wie is jullie publiek, wat is de hoofddoelstelling en welke verhaallijn wil je volgen? Zodra we dit in kaart hebben gebracht gaan wij aan de slag met het maken van content. Content maken kan op verschillende manieren:

  • Tekst
  • Video
  • Beeld
  • Audio

We kijken met een helikopter-view naar het bedrijf, zodat  wij samen kunnen bepalen wat bij het bedrijf en jullie klanten past.  Het allerbelangrijkste is dat we content maken die boeit, je klanten aan je bindt en hen aanmoedigt om je diensten en of producten af te nemen.

Zoek je een content marketing bureau?

Zo werkt content marketing

Wat je hoopt is dat men jouw teksten leest, enthousiast raken en dan direct overgaan tot het kopen van jouw product of dienst. Helaas werkt het niet zo. Goede content zorgt ervoor dat mensen op je website komen en bekend raken met je product en of dienst. Doordat jouw klant meerdere malen in aanraking komt met jouw dienst en of product bouw je een band op. Ofwel je wint het vertrouwen van de klant. Deze band opbouwen is een duurzaam proces, waar wij als content marketingbureau je graag bij ondersteunen!

Een content marketingplan

Wat is de missie en van zijn de doelstellingen? Samen met jou bepalen we het doel waar we naar toe werken. Om dit doel vast te kunnen stellen is het van belang om te weten waar het kernprobleem zit:

  • Ontbreekt het aan naamsbekendheid?
  • Wil je de nummer één zijn in jouw vakgebied?
  • Heeft jouw klant een verkeerde beeldvorming van jouw product/dienst?
  • Wat is het totaalbeeld van jouw product/dienst en hoe vertaalt zich dit naar jouw klant?

Zoek je een content marketing bureau?

Storytelling

Als we het hoofddoel hebben vastgesteld dan is het belangrijk dat we een verhaallijn gaan uitstippelen. Wat willen we dat jouw klant over jouw diensten en producten weet? Wie is de persoon achter het bedrijf? Een succesvolle onderneming weet waar zijn klanten, maar ook zijn prospects mee bezig zijn en hoe zij bediend en benaderd willen worden. Maar nu wil je dat dit omgezet wordt naar iets tastbaars. Door middel van storytelling nemen wij de klant mee in de wereld van jouw dienst of product. Met als eindresultaat dat zij jou beter leren kennen en overgaan tot de volgende stap: meer informatie aanvragen of het kopen van een product.

Customer Journey

Om te kunnen voorspellen welke stappen jouw klant of je prospect gaat nemen is het van belang de klantenreis vast te leggen in een customer journey. Het is een uitdaging als bedrijf om vooral je klant niet uit het oog te verliezen. Jouw bedrijf groeit, online zijn er continue veranderingen en je kan niet overal van op de hoogte zijn. Wij zijn op de hoogte van alle veranderingen in de online markt en kunnen jou daarom helpen in dit proces. Wij brengen de klantenreis, van zoekmachine optimalisatie tot after-sales, in beeld en helpen je om een positieve klantenreis te realiseren en daarbij een langdurige relatie op te bouwen met je klanten. Zoek je een content marketing bureau?

Waarom is een customer journey in kaart brengen belangrijk?

Om een succesvol bedrijf te hebben maar ook te houden is het van belang om te weten waar jouw klanten mee bezig zijn. Waar liggen de interesses en wat willen je klanten juist wel of niet. Met behulp van databronnen, statistieken en diverse tools kunnen wij de behoefte van jouw klant goed in kaart brengen. We bekijken eerst waar jouw klant zich nu bevindt. Zo kunnen we voorspellen, aan de hand van kennis en ervaring, welke stappen jouw klant vervolgens gaat nemen. Het in kaart brengen van de customer journey is een belangrijk onderdeel van de marketingstrategie die wij voor jou uitzetten.

Social media team

Our guides

Onze klanten

They already joined

LET'S START

THE JOURNEY

Weg kwijt? Geen paniek, we laten cookies achter.