Succesverhaal

Top Movers is een landelijke verhuisketen. In zowel particuliere als zakelijke verhuizingen zijn zij gespecialiseerd. Echter gaat de specialisatie van Top Movers nog verder dan enkel de verhuizing: zij kunnen het gehele traject van a tot z uit handen nemen. Denk hierbij aan: internationale verhuizingen, een handymen die het huis woonproof kan maken of het kantoor gebruiksklaar maar ook een tijdelijke opslag voor alle spullen kan Top Movers regelen!

218
%
Meer bezoekers
via Google.
327
%
Groei in leads
via Facebook.
465
%
Meer conversies
binnen 12 maanden.
Probleem

Achterblijven op concurrenten

Top Movers is een landelijke verhuisorganisatie die zowel voor particulieren als zakelijke partijen ingezet kan worden. Echter eind 2017 blijkt dat de naamsbekendheid op landelijk niveau lager is dan verwacht. De concurrenten profiteren van de vraag naar verhuisbedrijven op het internet, wat voelbaar is in de jaarcijfers van Top Movers Nederland B.V.

case top movers tillen
Het doel

Meer offerte aanvragen & landelijke bekendheid.

Doelgroepen in kaart brengen en (re)targeten: wie is de huidige doelgroep van Top Movers en worden deze ook bereikt? Wie bezoeken de website en wat is de vervolgstap van de bezoeker? Daarnaast wie volgt er sites om inspiratie op de te doen voor het inrichten van een huis, updates over de woon/panden markt of woontrends. Dit zijn potentiële bezoekers die we in kaart willen brengen en vervolgens willen triggeren om de website van Top Movers te bezoeken zodra zij gaan verhuizen. Het doel hiervan is om de aandacht van de bezoeker te behouden, omdat het proces tussen een huis/pand kopen en daadwerkelijk verhuizen langer kan duren.

De oplossing

Rebranding en bepaling van online strategie

Strategie

  • Merkbranding: naamsbekendheid creëren onder potentiële bezoekers. Dit zetten we landelijk in daarbij kijkend naar de interesses die mensen hebben.
    Social Media: we richten ons allereerst op Facebook waarbij we de doelgroep kennis laten maken met Top Movers. Tevens stellen we een handboek op zodat er volgens de juiste richtlijnen wordt gecommuniceerd.
  • Website: de website van Top Movers moet meer bezoekers trekken en daarnaast moeten meer bezoeken leiden tot conversie: offerteaanvragen. De website wordt opnieuw gebouwd en met de juiste pakkende content gevuld. Daarnaast worden de juiste call to actions toegevoegd waardoor de conversie moet groeien.

Creatie/uitvoering

  • Nieuwe website
  • Het uitzetten van de huisstijl en deze consequent verwerken in alle uitlatingen naar buiten
  • SEO: zoekmachine optimalisatie door middel van pakkende content
  • Het opzetten van een social media strategie
Het succes

465% meer offerte aanvragen!

  • Op alle zoekwoorden die uit de analyse zijn gekomen staat Top Movers hoog in Google. Onder andere met het zoekwoord verhuisbedrijf staan zij op nummer één.
  • Een hoger bezoekersaantal op de website.
  • Een verdrievoudiging van de offerte aanvragen via de website.
  • Van 10 naar 17 vestigingen.
  • 1 miljoen+ bereik op facebook.