Succesverhaal

Shopkorting is de grootste cashback community van Nederland die op ruim 16.000 webshops is aangesloten. Shopkorting biedt hun, ruim 300.000 leden, korting met cashback shoppen. Bovenop de gebruikelijke korting, ontvangen de leden ook een deel van de comissie die Shopkorting ontvang per verkoop.

218
%
Meer bezoekers
via Google.
327
%
Gestegen
in Google.
465
%
Meer keywords
geïndexeerd.
Probleem

Meer concurrenten

Met de opkomst van zowel nieuwe spelers als grote spelers die zich met dezelfde activiteiten willen begeven in de markt, heeft Shopkorting een uitdaging om hoge posities in Google te veroveren.

Het doel

Pagina 1 in Google

In eerste instantie mikken we op pagina 1 in Google op de belangrijkste generieke, zeer competitieve, keywords, zoals “korting” en “kortingscode”. Vervolgens bepalen we een strategie om in de top 5 te komen om zo organisch de top 3 te kunnen bereiken.

De oplossing

Externe linkprofiel optimalisatie

Strategie

  • Backlinkprofiel: Op basis van een concurrentieanalyse hebben we geconcludeerd dat er veel te winnen valt met linkbuilding.
  • Website: De website zelf was al voldoende geoptimaliseerd. Het is altijd belangrijk om een nul-meting uit te voeren door onze seo-specialist. Op basis van het onsite SEO-rapport, kunnen er nog quickwins plaatsvinden.
google resultaten seo kortingscode

Resultaat

  • Zoekwoord “Kortingscode” op pagina 1, positie 2.
  • Zoekwoord “Korting” op pagina 1, positie 2.
  • Pagina 1 bereikt met 34 andere competitieve zoekwoorden (1000+ zoekopdrachten per maand per keyword)