Optima Media
Succesverhaal

Levantine gelegen in het centrum van Utrecht waar diverse wereldse gerechten worden geserveerd. Een combinatie van gastvrijheid en passie staat hier hoog aangeschreven. De passie vindt de klant terug in de heerlijke gerechten en de gastvrijheid ontdekt de klant al bij ontvangst! Levantine biedt haar klanten niet alleen een diversiteit aan gerechten maar ook een belofte: een bezoek is van begin tot aan het einde een beleving.

237
%
Meer bezoekers
binnen 6 maanden tijd.
375
%
Meer meer bereik
via social media binnen 12 maanden.
350
%
Meer omzet en doorgroei
naar meerdere vestigingen.
Probleem

Te weinig reserveringen

Levantine is een restaurant in het centrum van Utrecht, het is een nieuw restaurant en zij starten dan ook met geen enkele bekendheid. Daarnaast is de concurrentie zeer groot. Niet alleen in het gedeelte waar zij zijn gevestigd maar ook in de binnenstad van Utrecht zitten diverse restaurants. Kortom: Levantine heeft te weinig reserveringen en ook klanten die spontaan, zonder reservering, het restaurant bezoeken zijn minder dan verwacht.

online marketing casus levantine
Het doel

Aantal reserveringen verdubbelen, zowel doordeweeks als in het weekend.

Doelgroep herbepalen en (re)targeten: waar bevindt de doelgroep zich en wordt deze op dit moment ook bereikt? Wat is de leeftijd van de doelgroep en weten die van het bestaan van Levantine? Wie bezoeken de website en reserveren deze potentiële klanten ook? Daarnaast mensen die Levantine niet kennen maar wel als interesses uit eten hebben. We willen triggeren en uitnodigen tot een bezoek. De nieuwsgierigheid van de potentiële bezoeker moet gewekt worden.

De oplossing

Rebranding en nieuwe digitale strategie

Strategie

  • Merk branding: naamsbekendheid creëren onder potentiële bezoekers in de provincie Utrecht door middel van diverse social media kanalen in te zetten.
  • Personal branding: hierbij wordt bewust gekozen voor een boegbeeld: de eigenaar en tevens ook de chefkok. Met personal branding kiezen we ervoor Levantine een ‘gezicht’ te geven en niet enkel te werken aan merkbranding.

Creatie/uitvoering

  • Conversieoptimalisatie website;
  • SEO: zoekmachine optimalisatie d.m.v. pakkende en doelgerichte content;
  • Het uitzetten van de huisstijl en deze consequent verwerken in alle uitlatingen naar buiten.
Het succes

Verkozen tot leukste restaurant van Utrecht!

  • Op alle zoekwoorden die uit de analyse zijn gekomen staat Levantine hoog in Google;
  • Een hoger maar ook frequenter aantal bezoekers op de website;
  • Een verdubbeling in bereik op social media kanalen;
  • De weekenden volledig geboekt;
  • Overige dagen goede bezetting.