Succesverhaal

By MP Headwear is een webshop waar vooral zelfgemaakte beanies worden verkocht. De opbrengst van deze beanies is ten behoeve van de sport van Melissa Peperkamp, brandowner en 4-voudig Nederlands kampioen snowboarden. Naast de bekende beanies brengt by MP in september 2019 ook een nieuwe kledinglijn uit Out of the BOX.

237
%
Meer bezoekers
binnen 6 maanden tijd.
375
%
Meer meer bereik
via social media binnen 12 maanden.
350
%
Meer omzet en doorgroei
naar meerdere vestigingen.
Probleem

Te weinig naamsbekendheid

By MP Headwear bestaat nog niet lang genoeg om al voldoende naamsbekendheid te hebben. De lanceringsdatum van de kledinglijn staat al vast. Dit gaat plaats vinden in het laatste weekend van september 2019. De kleding is al in productie genomen en de fotoshoots staan al gepland. Echter reist de vraag, hoe zorgen we ervoor dat de doelgroep op de hoogte is van deze lancering en hoe triggeren we ze lang genoeg om benieuwd te raken naar de kledinglijn.

by-mp-headwear-before
Het doel

Merknaam vergroten & bekendheid creëren voor lancering OUT OF THE BOX

Wie is de doelgroep voor deze kledinglijn? Is deze doelgroep al bekend met het merk en wordt deze doelgroep op dit moment ook bereikt? Waar bevindt de doelgroep zich? Welke merken volgen zij nu al en hoe maken ze kennis met dit nieuwe merk? Deze potentiele doelgroep brengen we in kaart en gaan we vervolgens met een trigger campagne zover krijgen om dit nieuwe merk te volgen. Het doel hiervan is de bezoeker lang genoeg nieuwsgierig te maken zodat ze of ervoor kiezen om naar de lancering te komen of zo snel mogelijk de producten uit de nieuwe kledinglijn willen bemachtigen.

De oplossing

Naamsbekendheid creëren via social media

Strategie

  • Merkbranding: naamsbekendheid creëren onder de potentiele doelgroep. Door het korte tijdsbestek van 3 maanden moeten we in een versneld tempo de doelgroep targetten en de nieuwsgierigheid aanwakkeren naar een nieuw, modern en hip merk. Door het inzetten van social media: Facebook en Instagram, kunnen we deze doelgroep het snelste bereiken en aanzetten tot actie.
  • Website: op de website is ervoor gekozen om tot aan de lancering niets zichtbaar te maken. De lancering is hét event waar men de nieuwe kledinglijn als eerste kan kopen, kunnen ze er niet bij zijn dan wordt pas 2 dagen later de mogelijkheid geboden om de kleding via de website te bestellen. Hierdoor creëren we een exclusief event voor de potentiele doelgroep.
  • Tone of voice: Bij deze campagne is er gekeken naar de doelgroep. De doelgroep is actief op social media en heeft een sterke mening wat zij wel of juist niet willen. Er is dan ook gekozen voor een informele, luchtige en mysterieuze tone of voice, waarbij we tot het einde hebben getriggerd in korte pakkende teksten. Hierbij hebben we gebruik gemaakt van beeldmateriaal met een donkere transparante overlay.
case-by-mp-mobiel-mockup
webshop-by-mp-headwear

Creatie/uitvoering

  • Nieuwe huisstijl ontwerpen voor social media
  • De huisstijl consequent verwerken in alle uitlatingen via social media
  • De potentiele doelgroep voorzien van voldoende informatie, zonder ze te overloaden
  • Het inspelen op gebeurtenissen en interactief bezig zijn met volgers
Het succes

Binnen 3 dagen eerste oplage uitverkocht

  • Diverse nieuwe verkoopunten in zowel Nederland als het buitenland
  • Media aandacht van diverse sportgerelateerde nieuwssites
  • Een positieve groei op het gebied van social media: volgers, likes, interactie