optima-media-digital-marketing

7 veelgemaakte fouten op je Over Ons-pagina

goede klachtafhandeling
Klachten op social media? Tips voor goede klachtafhandeling
14 november 2016
Social Media verkeerd gebruikt
10 redenen waardoor je Social Media verkeerd gebruikt
14 januari 2017
veelgemaakte fouten

Veelgemaakte fouten: De korte en bescheiden ‘Over ons-pagina’ is één van de meest bezochte pagina’s op elke professionele website en tevens één van de meest onderschatte en verwaarloosde pagina’s.  We hebben een aantal punten verzameld, zodat jullie een checklist hebben om na te gaan wat er nou op jullie pagina mist.

Veelgemaakte fouten: Fout #1: Het ontbreken van contactgegevens

Dat lees je goed. Sommige bedrijven vermelden op hun pagina geen basisgegevens, zoals telefoonnummers en adressen –  en geven tevens niet aan wanneer hun bedrijf vanwege uitbreiding meerdere locaties heeft. De grootste fout van kleine bedrijven is het niet vermelden van hun adres, contactgegevens en openingstijden. Ze maken de denkfout dat het onnodig is, omdat het al op de hoofdpagina staat. Maar dat betekend niet dat het ook duidelijk op de ‘Over ons -pagina’ aangegeven dient te worden.

Fout #2. Het niet (duidelijk) formuleren van wat jouw bedrijf doet

Zorg ervoor dat mensen niet hoeven te raden wat jouw bedrijf doet. Beantwoord heel simpel de vraag, ‘Wat doen we?’ Als ik de eerste twee zinnen lees en daaruit niet kan opmaken wat jouw bedrijf doet, wat je aanbiedt, welke producten je verkoopt en waarom, dan is de pagina een mislukking en fungeert het niet de doel die het heeft. En hoe groter het bedrijf, hoe langer ik op zoek moet naar een adres of een naam van de SEO’s. Ik heb 20 minuten op een site gespendeerd, zonder de adresgegevens te kunnen vinden of de naam van de SEO’s. Als bedrijven ervoor zouden zorgen dat de basisinformatie er net zo duidelijk opstond als zij doen met het schrijven van ellenlange paragrafen over de inspiratie en visie die zij hadden bij het oprichten van hun bedrijf, dan zouden veel mensen een stuk blijer zijn.

Fout #3: Achteloos zijn in het benadrukken hoe geweldig jouw bedrijf en diensten zijn

Als je een bijzonder goed product en/of service aanbiedt, dan is dit jouw kans om dit te benadrukken en de mensen hieraan te herinneren.  Het vermelden van de werknemers die in dienst van het bedrijf zijn is iets wat velen vergeten te doen. Men houdt er namelijk van om echte persoonlijkheden te zien.

Fout #4: Saai zijn

Mis geen enkele kans om mensen te verassen. De essentie van de ‘Over ons-pagina’ is het versrekken van informatie omtrent je bedrijf, wat betekent dat het interessant moet zijn om te lezen en te bekijken.

Fout #5: Niet vergeten om er plezier in te hebben

Licht een beetje op! De ‘Over ons-pagina’ is een fantastische manier om je bedrijf te ‘humaniseren’. Je kan er een beetje plezier mee hebben, wees een beetje grappig en vertel oprecht wie je bent en wat je doet.

Fout #6: Zonder dollen, vergeet niet om er plezier in te hebben

Veelgemaakte fouten: Persoonlijkheid is iets dat op bijna elke ‘Over ons-pagina’ ontbreekt waar ik tot nu toe op ben geweest. Of je bedrijf nou enkel online gevestigd is, of dat je ook een pand hebt, bezoekers op jouw website zoeken altijd naar een indruk van degene die erachter zit. In feite kan dat hetgeen zijn dat jou onderscheidt van jouw concurrent, door persoonlijkheid te laten zien. Dus laat wat persoonlijkheid op je ‘Over ons-pagina’ zien om duidelijk te maken wat jou anders maakt.

Fout #7: De klant als laagste prioriteit stellen

Ongeacht wat je doet, houd altijd je doelgroep voor ogen: nieuwe en bestaande klanten. Ik ben er heilig van overtuigd dat de klant op de ‘Over ons-pagina’ centraal moet staan. Een groot teken dat de pagina aangepast dient te worden is wanneer de hele pagina bestaat uit, ik, ik, ons, ons… terwijl het in feite dient te gaan over wat kunnen wij betekenen voor jou…

Geef een reactie

Contact