optima-media-digital-marketing

4 SEO Trends die elke Ondernemer moet weten

Social Media verkeerd gebruikt
10 redenen waardoor je Social Media verkeerd gebruikt
14 januari 2017
succesvolle startup
3 tips voor een succesvolle startup
14 maart 2017
SEO trends

SEO Trends: Is SEO verleden tijd? Een veelgestelde vraag in de marketingwereld vandaag de dag.

Als je een ondernemer bent die afhankelijk is van een sterke online-aanwezigheid om klanten te bereiken, dan is dit artikel gericht aan jou. Het is onbetwistbaar dat SEO aan het veranderen is.

Google treedt bijvoorbeeld streng op tegen fake-links op websites, zwakke inhoud en een slechte webdesign. Dit zijn slechts een aantal factoren die ervoor zorgen dat websites gestraft worden en onderaan eindigen. Dus iets wat eerst wel heeft gewerkt voor jou, hoeft dat nu niet meer te doen.

Vandaag de dag, behoren diverse componenten waaronder, mobiele website, goede marketing en social media integratie tot succesvolle SEO strategieën. Het wordt tijd om jouw strategie te integreren in de realiteit van de hedendaagse SEO wereld. Hier volgen vier factoren die jouw success op SEO gebied zullen versterken en naar een hoger niveau zullen dragen.

1. SEO Trends: De drie Basis componenten

Een sterke en effectieve SEO strategie heeft 3 basis componenten: (verwijs)links, content marketing (inhoud op websites) en social media. Wat het afgelopen jaar talloze keren benoemd is, is de relatie tussen deze elementen. Content moet als een laser gefocust zijn op de specifieke behoeften van het publiek en in staat zijn om specifiek profijt-gegenereerd te werk te gaan. Social media versterkt je bereik, want Google signaleert paginas die door gebruikers worden geliked of gedeeld. Hierdoor ziet Google jouw professionele website als betrouwbaar en waardevol, waardoor je hoger in de zoekresultaten tevoorschijn komt. Een virtueel wiel die simpelweg begint te draaien met het schrijven van de juiste inhoud.

2. Sterke content

De groei van marketing middels content marketing baant zich een weg naar digitale volwassenheid. Content marketing was het top marketing woord van 2013, en het is een trend die nergens naar toe gaat. Bedrijven moeten welgeïnformeerd worden over het schrijven van hun eigen verhalen en het creëeren van content dat weergalmt met het publiek. Terwijl de initiële fascinatie met content marketing verslijt, eisen marketeers nu meer return on investment (ROI). Content marketing is de digitale volwassenheid aan het bereiken. En als resultaat zijn we beter in staat om effectieve inhoud te produceren, prestaties beter te meten en betere richtlijnen te hanteren bij het verbeteren van resultaten.

3. Responsief (mobiel) ontwerp

SEO Trends: Mobiele optimalisatie is niet langer optioneel meer. Met de release van Google’s Hummingbirds updates wordt het steeds moeilijker voor websites zonder een mobiele strategie om hoog in Google te komen staan. Dit bevat zowel een responsief design en een mobiele inhoud strategie. Realistisch gezien is het vanuit een business-perspectief uiterst verstandig om hierin te investeren: driekwart van Nederland bezit een smartphone en meer dan één derde bezit een tablet om het internet te doorspitten. Responsieve en aangepaste design garandeert dat de site er geweldig uitziet op alle mobiele apparaten. Een mobiele content strategie richt zich op jouw content in de juiste context, behoeften en gedrag van mobiele gebruikers. Ga je een website laten maken? Hou daar dan dus rekening mee!

4. Social media

Social media, in het bijzonder Google Plus, speelt een geïntegreerde rol wanneer het neerkomt op SEO. Google gebruikt nu meer dan ooit menselijke signalen in de vorm van het aantal gedeelde en benoemingen op social media om sites hogerop te krijgen. Als je geen sterke social media marketing aanwezigheid hebt noch een strategie die het makkelijk maakt voor mensen om jouw content te delen, dan wordt het tijd om dit te implementeren.

SEO Trends: Social media is dusdanig gegroeid dat het SEO helpt om zoekwoorden te plaatsen. Twee eenvoudige plekken om te starten met bouwen zijn jouw Google Plus aanwezigheid en dat je ervoor zorgt dat jouw website en blog content hebben met ‘deel’ knoppen (facebook, twitter, instagram).

Terwijl je een SEO plan voor jouw bedrijf aan het ontwikkelen bent, onthoud dat al deze trends gepaard gaan met twee dingen: integratie en balans. Investeer in alle belangrijke onderdelen – van het schrijven van goede content, naar het bouwen van links en het ontwikkelen van sociale platforms – met het begrip dat ze elkaar allemaal ondersteunen en aanvullen. Pas jouw plan aan door de ruimtes in jouw bedrijf en mogelijkheden op te vullen en focus je op de middelen die jouw dichterbij jouw publiek brengen. Goede zoekmachine-resultaten zullen dan weldra volgen.

Geef een reactie

Contact