Telefoongesprek opnemen

Een groot voordeel van een VOIP telefooncentrale, is dat alle telefoongesprekken automatisch worden opgenomen. Elke inkomende én uitgaande oproep wordt opgenomen en verstuurd naar uw mailbox. U kunt alle gesprekken opslaan of verwijderen naar keus. Wellicht wenst u een specifieke selectie te maken. Door bijvoorbeeld alle telefonisch afgesloten contracten in 1 aparte map op te slaan, en de rest in een andere map. U kunt wanneer nodig, al uw gesprekken altijd terugluisteren.

Veel bedrijven willen altijd een telefoongesprek opnemen

Telefoongesprek opnemen als bewijslast

Neem bijvoorbeeld een taxicentrale. Een klant beweert de Schipholtaxi om 16:00 uur besteld te hebben. Echter, de bestelling is om 17:00 uur in het systeem gezet. De klant heeft zijn vlucht gemist en kan het taxibedrijf vanwege nalatigheid aansprakelijk stellen. In zo’n geval is het goed om alle gesprekken op te nemen en te bewaren als eventuele bewijslast.

Telefoongesprek opnemen bij het afsluiten van telefonische contracten, trainingsdoeleinden en beoordelingen

U heeft een salesbedrijf of een sales afdeling. Behalve dat u graag de telefonisch afgesloten contracten wenst op te nemen, wilt u ook graag uw telemarketing afdeling optimaliseren. U kunt een telefoongesprek opnemen. En het gesprek vervolgens beluisteren en evalueren voor bijvoorbeeld trainingsdoeleinden en functioneringsgesprekken.

Telefoongesprek opnemen voor veiligheid en betrouwbaarheid

Huisartsenposten en beveiliging; hoe belangrijk is het om een gesprek te kunnen terugluisteren. Er zijn talloze situaties denkbaar waar bijvoorbeeld één cijfer, één woord of een naam verkeerd verstaan, desastreuze gevolgen kan hebben. Overal waar communicatie plaats vindt kan ruis ontstaan. Indien gesprekken kunnen worden teruggeluisterd, zal men veel problemen kunnen voorkomen.

 

 

 

 

©2017 Optima Media. Alle rechten voorbehouden.