Remarketing – Hoe werkt dat ?

Remarketing, ook wel Retargeting genoemd is een manier om bezoekers van uw website of webshop weer terug naar de site te halen.

Remarketing – Wij volgen uw bezoeker

Stelt u zich het volgende scenario voor;

Er komt een bezoeker in uw webshop, kijkt een beetje rond, en verlaat de pagina na enkele minuten zonder iets te kopen. In dat geval moet u zich een aantal dingen afvragen. Hoe heeft de betreffende persoon mijn website gevonden? Waar was hij naar op zoek? Waarom is hij weer weggegaan?

Indien de persoon op zoek was naar iets, dat niet in uw webshop(of uw website) te vinden is; dan zullen er aanpassingen aan de marketing campagne moeten komen. Het is namelijk de bedoeling dat uw webshop of website door de juiste bezoekers gevonden wordt.

Remarketing – Wij weten wat uw bezoeker wil

Indien de persoon wel op zoek was naar een artikel in uw webshop, waarom heeft er dan geen verkoop plaatsgevonden? Uiteraard kan je nooit 100% zeker weten waarom de verkoop niet heeft plaatsgevonden. Maar in het algemeen kan je wel stellen, dat de persoon die in de webshop is geweest, wel geïnteresseerd is in een of meerdere artikelen in uw webshop.

De bezoeker heeft de webshop bijvoorbeeld verlaten, omdat hij eerst wil kijken wat de prijzen zijn in andere webshops. Wellicht werd de bezoeker alleen gestoord door de buurman die een kopje suiker kwam halen. Hoe dan ook, de kans is groot dat de bezoeker nog steeds geïnteresseerd is in 1 van uw artikelen.

Door middel van remarketing kijken wij naar de producten waar de bezoeker in geïnteresseerd is. Dat weten wij, omdat de bezoeker in de zoekmachine naar een bepaald zoekwoord heeft gezocht. Hij zocht bijvoorbeeld een ” Frozen dekbedovertrek”.

Remarketing – Wij plaatsen gerichte Ads

Wij maken dan een banner/advertentie met een Frozen dekbedovertrek uit uw webwinkel. Deze pakkende banner brengen wij in beeld, als de klant op een pagina van een van de Google partners komt. Hij is bijvoorbeeld aan het Facebooken en ziet dan de advertentie van het “Frozen dekbedovertrek”. Wij weten al dat hij geïnteresseerd is.

Vervolgens, 2 dagen later, komt dezelfde klant op Nu.nl, daar plaatsen wij wederom de banner met het “Frozen dekbedovertrek”. Een uur later plaatsen wij de banner op de Hotmail pagina waar hij zijn mail aan het lezen is. Misschien een week later komt de advertentie in beeld als de betreffende klant op de pagina van de Telegraaf aan het surfen is. En dat gaat zo maximaal een week of 3 vier door totdat hij er een keer op klikt en weer op de pagina met uw webshop terug komt.

Remarketing – U betaalt alleen als de klant op de advertentie klikt

Ondanks dat het een hele geavanceerde effectieve marketing tool is, zijn de kosten laag. U betaalt namelijk alleen als de bezoeker op de advertentie klikt. Het mooiste is dat de advertenties alleen gericht zijn op de mensen die al eerder in uw webshop zijn geweest. Het mooie daarvan is, dat we al weten dat de bezoeker heeft gezocht naar een specifiek artikel. Zodoende is de kans dat hij tot kopen overgaat, vele malen groter dan via een willekeurige advertentie. Klikt de klant niet op de advertentie, dan betaalt u ook niets.

Opgesomd

U betaald een vast bedrag/percentage per Sale en u ontvangt:

*   een Online Marketing Campagne.
*   een koppeling met een uitgebreid platform, u wordt gekoppeld aan een netwerk met niet-concurrerende bedrijven. Het doel hiervan is de waardering van de website te verhogen, zodat uw website beter vindbaar wordt op Google.
*   een SEO campagne, u wordt veel beter vindbaar op Google, zonder extra kosten.
*   een maandelijkse rapportage met alle relevante statistieken m.b.t. uw website/webshop.

U betaald een vast bedrag per klik en u ontvangt:

*   Een Online Marketing Campagne.
*   Een koppeling met een uitgebreid platform, u wordt gekoppeld aan een netwerk met niet-concurrerende bedrijven, het doel hiervan is de waardering van de website te verhogen, zodat uw website beter vindbaar wordt op Google.
*   Een SEO Campagne, u wordt veel beter vindbaar op Google, zonder extra kosten.
*   Een maandelijkse rapportage met alle relevante statistieken m.b.t. uw website/webshop.
*   Een Google Adwords Campagne, Advertentie op Google, u bent direct vindbaar op Google,
*   Een Retargeting Campagne, alle bezoekers van uw website/webshop worden een tijd gevolgd, en daar worden gerichte reclames voor gemaakt.

 

 

©2017 Optima Media. Alle rechten voorbehouden.