Affiliate Marketing

Affiliate Marketing is de manier om zonder risico een media bureau in te zetten om meer klanten te krijgen. Iedere lead provider of elk sales bureau kan meer klanten beloven, maar de vraag blijft altijd wat je garanties zijn.

U betaalt alleen 1 bedrag per verkoop!

Optima Media biedt een online promotie campagne aan, die gekoppeld is aan 1 of meerdere netwerken. Waarbij de betaling plaats vindt in de vorm van een vast(e) prijs/percentage per sale!

Geen sale? Geen kosten!

Geen sale, dus ook geen kosten… het gehele risico ligt bij Optima Media, uw succes is ook ons succes!Wij zien dit als een samenwerking, waarbij de ene partij de andere partij versterkt en waarbij iedereen bezig is met zijn expertise.

Een Complete Online Marketing Campagne

Optima Media koppelt uw webshop aan een passend online netwerk. Alle partijen in dit netwerk versterken elkaar. Een online netwerk kan zichzelf versterken door gezamenlijk meer gewaardeerde bezoekers te realiseren. En zal daarmee door de zoekmachine hoger gewaardeerd worden. Uiteraard versterkt het netwerk ook de uiteindelijke conversie. Veel bezoekers krijgen is leuk, maar het gaat uiteindelijk om de verkopen. Je moet dus wel de juiste bezoekers krijgen!

Inclusief E-commerse Affiliate Marketing SEO Optimalisatie Campagne

De combinatie van affiliate marketing online met een SEO campagne, is al vele malen een groot succes gebleken.

Normaal gesproken start een bedrijf een SEO campagne en investeert daar veel tijd en geld in. Dat is logisch, omdat het zich uiteindelijk aan de andere kant van de streep weer terug gaat verdienen. Tenminste, als de SEO Campagne goed gaat werken. Het nadeel van SEO is dat het vaak wat langer duurt voordat Google de webshop gaat erkennen als een goed gewaardeerde webshop. Een grote investering voordat het aan de andere kant van de streep zichtbaar wordt. Een voordeel is dat het op de lange termijn enorm veel geld bespaart op de advertentiekosten.

U betaalt uiteraard niets extra voor de SEO-campagne, dit valt wederom onder de Affiliate E-Commerce Campagne! U betaalt dus alleen de vast(e) prijs/percentage per sale.

Inclusief E-Commerse Affiliate Marketing Adwords Campagne

Behalve de koppeling met ons netwerk en de Optimalisatie Campagne zet Optima Media ook een Adwords Campagne op. Optima Media begint met een gericht onderzoek naar de concurrentie. Wie zijn de concurrenten en hoe onderscheidt u zich van de concurrentie. Vervolgens kijken we op welke zoekwoorden het meest gezocht wordt. Ten slotte wordt er onderzoek gedaan naar de doelgroep. Wie is de doelgroep? Waar is deze doelgroep actief online. Dit is heel belangrijk om gericht te kunnen adverteren.

Omdat de Adwords Campagne een prijs per Click hanteert, zal deze vorm van Affiliate Marketing ook een Cost per Click betaalwijze hanteren in plaats van een Cost per Sale.

Inclusief E-Commerse Affliate Marketing Retargeting Campagne

Stel, uw bezoeker heeft uw pagina gevonden. Uw bezoeker is geïnteresseerd in de producten. Hij is tevreden over de producten. Hij is zelfs tevreden over de prijs. Goed zo!

Maar ….! Uw bezoeker is niet over gegaan tot koop! Helaas!Waar zou dit aan kunnen liggen ?Er zijn natuurlijk een miljoen scenario’s te verzinnen, maar de meest voor de hand liggende scenario’s zouden bijvoorbeeld kunnen zijn;

* Uw bezoeker wil toch nog meer websites bezoeken om te kunnen vergelijken!

* Uw bezoeker wil graag nog even over de koop nadenken!

* Uw bezoeker wilde over gaan tot koop, maar werd gestoord door …. een huilende baby?

Jammer! Of niet?

Door middel van Retargeting kunnen wij uw bezoeker/potentiële klant volgen. En wij herinneren de klant door middel van effectieve banners aan het artikel dat hij zocht. En zo krijgen wij hem weer terug naar uw webshop.

De conversie bij Retargeting is hoger dan bij een reguliere Adwords Campagne. Dat heeft er onder andere mee te maken dat het aantal clicks bij een Adwords advertentie vaak gerealiseerd wordt door verschillende soorten bezoekers. Je hebt altijd een aantal bezoekers die alleen informatie willen over een product. En dan de pagina bezoeken,maar niet overgaan tot een aankoop. Terwijl een banner duidelijk een verkoop mechanisme is. Als een bezoeker er op clickt dan is deze vaak wel geïnteresseerd in het product. Het belangrijkste bij een banner, is dat deze effectief is. Dat houdt in dat de banner de potentiële klant moet raken.

Emotie gaat voor rationaliteit. Trek eerst de aandacht van de bezoeker! Overtuig dan pas de bezoeker van de waarde van het product!

 

©2016 Optima Media. Alle rechten voorbehouden.

Click Me